Søndag den 11. oktober 2020 kl. 15:30

Kompagnihuset, Næstved

David Kragh Danving - baryton (sang)

Marcus Bernack Larsen - klaver

Entré løssalg 150 kr.

• Beethoven: Waldsteinsonate
  • Schubert: Die Schöne Müllerin

CV'er

David Kragh Danving er født og opvokset i Assens og var som dreng og ung medlem af Assens Syngedrengene.

Han er uddannet på Syddansk Musikkonservatorium i 2015 og på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2018 ved Jens Søndergaard og Professor Helene Gjerris som hovedfagslærere. David har optrådt i bærende roller i forestillinger ved bl.a. på Det Kongelige Teater, Copenhagen Opera Festival, Den Fynske Opera, solist med Odense Symfoniorkester og ved Slotsoperaen på Valdemars Slot.

Derudover har David optrådt adskillige gange som solist i værker som Mozart's Requiem, Fauré's Requiem og Händel's Messias.

Marcus Bernack Larsen er født og opvokset i Næstved, hvor han startede med at spille klaver i en alder af fem år hos Harriet Østergaard Andersen.

Som 20-årig søgte han den anerkendte klaverpædagog og tidligere docent ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, Tove Lønskov, som også førte ham til optagelsesprøve ved Syddansk Musikkonservatorium.

Marcus færdiggjorde sin bachelor i klassisk klaver i sommeren 2015 med Christina Bjørkøe som hovedfagslærer.

Siden søgte han mod København og blev optaget på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, hvor han studerede hos Jens Elvekjær som hovedfagslærer og Nina Gade og Søren Rastogi som hhv. kammermusiklærer og akkompagnementslærer. Han færdiggjorde sin kandidat i klassisk klaver i sommeren 2018.

Marcus har en stor interesse i at videreformidle den klassiske musik i form af klaverundervisning, og han er til daglig tilknyttet musikskolerne i Næstved og Faxe.

Derudover har han en jævnlig koncertvirksomhed som både solist, kammermusiker og akkompagnatør.