Søndag den 8. marts 2020 kl. 15.30

Kompagnihuset, Næstved

Teresa Kaban, klaver og Henryk Blazej, fløjte

Musik af Liszt, Chopin, Dvorak m.fl.

Entré løssalg 150 kr.

Det polske ægtepar fra Krakow er suveræne musikere med en lang karriere bag sig. De er begge uddannet på konservatoriet i Krakow. De har gennem årenene givet koncertert i mange lande. Oftest som duo, soloklaver eller med orkester. De har afholdt masterclasses, har sågar afholdt egen festival med glemt eller nyopdaget musik som tema. Dette har Teressa Kabans særlige interessse.

De har optrådt som jurymedlemmer i internationale konkurrencer.

De har tidligere optrådt hos os.

Til koncerten i vor forening spiller de musik af Liszt, Chopin, Dvórak m.fl.

Et kort CV for DUO KABAN & BLAZEJ:

Duoen har turneret i over 40 lande og er gennem talrige koncerter i England blevet et kendt ensemble i det britiske musikliv. I London har de givet koncerter i de fleste af byens prestigefyldte koncertsale. Begge deltager i internationale konkurrencer og musikfestivaler.
Duo Kaban og Blazej har haft opgaver for radio og TV i Europa, Amerika, Japan og Nord Korea. Den har derudover givet live-koncerter i Los Angelos og i Polsk Radio og TV. Live-koncerten i Californien gav dem efterfølgende adskillige engagementer USA.
I et antal orkestre har de medvirket solo på deres instrumenter. Senest har de spillet Felix Mendelssohn-Bartholdy’s Dobbeltkoncert i D-mol sammen med Zagreb Soloist.
Kaban og Blazej er efterspurgte som undervisere og giver Master Classes både i Europa og USA, ligesom de fungerer som jury-medlemmer ved internationale konkurrencer.
Nationalt har de haft opgaver inden for en lang række musikgenrer, og i alt har de solo og sammen udgivet 15 CD’er.